torsdag 3. januar 2013

Førjulskos <3

Før jul var jeg, Signe og Sverre hos Elin og bakte kakemenn. Skikkelig kos var det <3


Elin opp serverer de fine kakebakerne. Trur ho har lyst å smake :)

Oppskriften fant jeg på Tinemelk sine sider. Men jeg har gjort litt om på den, siden jeg ikke tåler melkeprodukter.

Oppskriften på min versjon av kakemann er;
  • 100 g smeltet margarin uten melk , avkjølt
  • 3 dl sukker
  • 2 dl rismelk
  • 1 ts hornsalt
  • 1 l hveteme
  • Stek i ca 10-12 min. på 200 grader.




Med dobbel porsjon deig ble det "litt" kjevling.



"E æ ikke flink tante?"


Sverre dypt konesentrert...


...Og fornøyd med resultatet.


Det ble mye glad-snakk rundt borde.


.Signe i fullt arbeid.


Signe prøvde å forklare at en må begynne å stikke helt ute i kanten. Da får man plass til mange figurer. 


"Kor va det æ skulle begynne, Signe?"


Litt pynting måtte kakene også få.


Det hær håper jeg blir en fin ny juletradisjon. Trur alle sammen koset seg helmax.


Elin hadde også mange gamle spennende leker på lur, etter sine egne barn.


Artig med mange små leker.





Litt kos med marsvinet ble det også tid til <3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar